Historia:
W 1925 r. rozpoczęto produkcję drewnianych skrzyniowych zabudów do ciężarówek. James Bots zrewolucjonizował transport masowy w 1931 r., kiedy jako prezes Bovy, stworzył pierwsze nadwozie autokaru na świecie. W 1969 r. wprowadzono model Benelux. Był to pierwszy model integralny firmy. W 1977 r. został on zastąpiony przez rodzinę autokarów Bova Europa, która przyczyniła się do rozszerzenia sprzedaży eksportowej. W 1983 r. rozpoczęto produkcję najbardziej znanej i popularnej rodziny autokarów Bova Futura produkowanej do dziś w zmodernizowanej wersji. Jej cechą charakterystyczną jest wypukła ściana przednia, która stała się znakiem rozpoznawczym autokarów Bova. Była również kopiowana przez inne firmy, m.in. w autokarach Autosan.
W latach 1989-1993 firma należała do koncernu United Bus.
W 1999 r. zadebiutował autokar Bova Magiq, który osiągnął duży sukces na rynku autobusów turystycznych. W 2003 r. "Bova" stała się częścią VDL Groep, i kontynuuje produkcję pod nazwą VDL Bova. W 2004 r. wprowadzono piętrowy autokar Bova Synergy, powstały przy współpracy z firmą Berkhof Valkenswaard również należącą do "VDL Groep". Rok później wprowadzono międzymiastowy model Lexio. W marcu 2005 r. powstał 8000 autobus rodziny Futura.
"VDL Bova" produkuje rocznie około 800 sztuk autobusów. Główne rynki zbytu w 2007 r. to Francja (154 szt.), Niemcy (153), kraje Beneluksu (102) oraz Wielka Brytania (72). W Polsce sprzedaż waha się w przedziale 20-30 sztuk rocznie (2007 - 28 szt.).
W zakresie silników Bova, podobnie jak całe "VDL Groep", współpracuje z firmą DAF.
Aktualne modele Bovy:
- Futura
- New Futura
- Magiq
- Synergy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz