W komunikacji miejskiej wykorzystywany głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster. Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie oraz w Dublinie, gdzie przewoźnik Dublin Bus posiada 916 autobusów piętrowych[1].
Istnieją modele autobusów bez dachu (nad drugim poziomem), które wykorzystywane są do obwożenia turystów po większych miastach (np. Londyn, Edynburg, Kraków).
Inne wersje autobusów piętrowych znajdują również zastosowanie w komunikacji międzynarodowej.
Autobusy piętrowe w Polsce:
- tabor przewoźnika międzywojewódzkiego i międzynarodowego PolskiBus.com stanowią w całości autobusy piętrowe
- w Poznaniu jeździ kilka autobusów do Murowanej Gośliny
- w Warszawie jeździ autobus turystyczny prywatnej firmy
- w Gdyni jeździ jeden (6001) autobus na linii 050 dowożący do przystani tramwaju wodnego przy al. Jana Pawła II (bezpłatny dla jego pasażerów)
- w Tychach w bezpłatnej dla młodzieży linii kursującej w pobliże Jeziora Paprocańskiego podczas wakacji jeździł jeden autobus tego typu
- w Krakowie w latach 90. XX wieku był testowany na linii 119 jeden autobus, oprócz niego jeździ autobus turystyczny prywatnej firmy
- w Radomiu do 2003 r. jeździły testowo 2 piętrusy które później trafiły do Jaworzna. Jeden jeździł na linii wycieczkowej "30", później "21", a drugi na linii "69" kursującej po wszystkich marketach w Radomiu jednak później także trafił na linię "21"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz